Arhiva

Nova strategija rasta

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Nova strategija rasta


Uprkos globalnoj stagnaciji na tržištu osiguranja u Evropi, Unika grupa, koja posluje na 19 tržišta, beleži rast. Prvi put broj klijenata premašio je 10 miliona, dobit pre oporezivanja povećana je za 22,9 a premija za 7,6 odsto, dok su troškovi smanjeni za 79 miliona evra, saopštili su na Evropskom forumu Unika osiguranja u Beogradu, Volfgang Kindl, generalni direktor Unika internešnela, Gordana Bukumirić, generalna direktorka Unika Srbija i Zoran Višnjić, član borda Unika internešnela zadužen za jugoistočnu Evropu.

Unika je razvila dugoročnu strategiju razvoja i do 2020. cilj je da postanemo jedan od tri najbolja učesnika na svakom tržištu na kom poslujemo, da udvostručimo broj klijenata i postanemo tržišni lider u Austriji. Najvažnije od svega je da budemo posvećeniji i bliži potrebama naših klijenata, a naše opredeljenje za partnerstvo sa Rajfajzen bankom je jak poslovni temelj koji nam omogućava da budemo blizu naših klijenata i kroz bankarske kanale, poručio je Kindl.

Unika Srbija je u 2014, po rečima Gordane Bukumirić, povećala premiju za 16,1 odsto, uz rast životnog osiguranja za 25,8 i neživotnog za 12,9 odsto. U 2014. uspešno je završena i devet miliona evra vredna akvizicija Basler osiguranja, a prema izveštaju NBS, Unika Srbija je sedmu godinu zaredom lider u brzini isplate šteta kod osiguranja od auto-odgovornosti. Od dolaska, 2006. u Srbiju je investirano više od 60 miliona evra, precizirala je Bukumirić.

Ona je ocenila da je rast u Srbiji pre svega posledica podizanja cene obaveznog osiguranja od auto-odgovornosti za 45 odsto i intenzivnijeg ugovaranja jednokratnih premija u životnom osiguranju. Ako bismo izuzeli ova dva efekta, tržište osiguranja prati kretanje ekonomije Srbije i generalno stagnira poslednjih pet godina.

Nezapamćene poplave u Srbiji obeležile su 2014. i po tom osnovu je kod Unika osiguranja prijavljeno oko 600 šteta u vrednosti od pet miliona evra. Sva osiguravajuća društva isplatila su oko 70 miliona evra štete, što ukazuje na veoma mali procenat osigurane imovine građana i firmi, a zabrinjava da ni nakon ogromne štete procenjene na 1,5 milijardi evra, broj osiguranika koji su osigurali svoju imovinu od poplava nije porastao, upozorila je Bukumirić.

Na osam tržišta jugoistočne Evrope Unika ima snažnu poziciju, sa premijom većom od 250 miliona evra, oko 2.300 zaposlenih i 1,7 miliona klijenata, rekao je Zoran Višnjić. On je kao dokaz uspešne strategije naveo prošlogodišnju akviziciju Basler osiguranja u Hrvatskoj i Srbiji.
Unika je time još jednom pokazala posvećenost razvoju ovih tržišta i planove da tu ostane i razvija se zajedno sa tržištem koje ima ogromni potencijal, istakao je Višnjić. U prilog toj tezi naveo je da se potrošnja po glavi stanovnika na osiguranje u jugoistočnoj Evropi značajno razlikuje u odnosu na zapadnu Evropu. U Austriji prosečna premija po stanovniku godišnje iznosi 1.975 evra, a u Češkoj je 503 evra, Slovačkoj 402, Hrvatskoj 272, Mađarskoj 270, Bugarskoj 122, Crnoj Gori 117, Rumuniji 88, BiH 82, Srbiji 78, Makedoniji 56, Ukrajini 53, a u Albaniji samo 19 evra.

Istraživanja eksperata Unika osiguranja pokazala su da su, uprkos krizi, srpske kompanije najveći optimisti na Balkanu i da ih čak 41 odsto procenjuje ekonomsku situaciju u zemlji kao povoljnu za njihov razvoj. Zato veruju da će očekivani rast privredne aktivnosti u naredne dve-tri godine sigurno doprineti i rastu tržišta osiguranja.