Arhiva

Štednja u dinarima – podrška za čitavu ekonomiju

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Uprkos predviđanjima da će aktuelne prilike izazvane pandemijom negativno uticati na iznos oročenih sredstava građana u dinarima, štednja u domaćoj valuti je u poslednjih godinu dana porasla za 8,2 odsto, a sa ovim povećanjem, dinarski ulozi građana u bankama dostigli su sumu od 86,1 milijardu dinara. Monetarna, finansijska, fiskalna i makroekonomska stabilnost izgradile su poverenje građana u domaću valutu i bankarski sistem, pa je tako stanovništvo i u uslovima krize uspelo da održi i čak unapredi trend pažljivog odnosa prema finansijama. Nekoliko je razloga zbog kojih se građani pre odlučuju na štednju u dinarima: banke građanima nude relativno više kamatne stope na dinarsku nego na deviznu štednju, za štednju u domaćoj valuti primenjuju se stimulativni poreski tretmani prihoda, a važnu ulogu u izboru tipa štednje igra i izuzetna stabilnost kursa dinara prema evru. Pored toga, štednja u dinarima, osim uticaja na lične finansije, umnogome doprinosi i stabilnosti finansijskog sistema zemlje, rastu bruto domaćeg proizvoda i generalno unapređenju finansijskog sistema. Takođe, uvek treba imati na umu da je štednja pokretač kreditne aktivnosti i jedan od važnih izvora održivog ekonomskog rasta. U skladu s trendovima, i Eurobanka beleži porast depozita u poslednjih godinu dana, a želeći da svoje klijente nagradi za ukazano poverenje, i ove godine je u sklopu obeležavanja tradicionalne Nedelje štednje građanima na raspolaganju specijalna ponuda za oročenu štednju u dinarima. Svim postojećim, ali i potencijalnim klijentima koji žele da štede u domaćoj valuti, Eurobanka je obezbedila atraktivnu kamatnu stopu sa mesečnim pripisom kamate na tekući račun, bez penala za prevremeno razoročenje. Štednja predstavlja najbolji način da upravljamo budućim ulaganjima, ali i doprinosi ličnoj sigurnosti. Upravo to je razlog što je Eurobanka razvila bogatu ponudu modernih, inovativnih depozitnih proizvoda, prilagođenih željama i potrebama svakog klijenta.