Arhiva

Beograd kao brend

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Druga po redu Beogradska nedelja dizajna održana je nedavno u zgradi SIV-a. Promovisani su svetski brending, dizajn, advertajzing, biznis, arhitektura i izdavaštvo. Ovogodišnja nedelja dizajna nazvana je Change2 (Promena2), a Jovan Jelovac, predsedavajući festivala, za NIN kaže da to ime označava promenu sveta dizajnom i kreativnošću u regionu od “Milana do Istanbula, sa centralnom tačkom – Beogradom. Za male narode i nove države, nova komunikacija i razmišljanja u današnje vreme jednaki su novom životu. Na ovom festivalu učimo kako da se uključimo u savremene globalne tendencije i kako da uspemo na kompetitivnom lokalnom i svetskom tržištu.” Objašnjavajući kako bi se Beograd mogao brendirati, Jelovac kaže da glavni grad Srbije ima veliku šansu da se upiše na mapu sveta. Pri tom, važno je da sam kontroliše proces svog brendiranja. “Važno je dobiti jak žig i set karakteristika i asocijacija koji će zajedno činiti brend. Ne bih mogao da kažem šta je tačno brend Beograda, ali to je zaključak do koga ćemo doći za godinu dana mukotrpnog rada kreirajući najuzbudljiviju moguću stručnu platformu za razmenu ideja, precizno vođenu i sa precizno oblikovnim rezultatom. Beograd mora hitno da započne taj proces. Vođeni tom idejom, na protekle dve nedelje dizajna pozvali smo najistaknutije svetske umove za place brending u nadi da će to pokrenuti neke procese u gradu”, kaže Jelovac.