Промени језик   Sitemap   Верзија за штампу   18.10.2017. 11:06
 НАСЛОВНА    АРХИВА    САДРЖАЈ      ПРЕТПЛАТА    E-ПРОДАЈА   НИН трибина   КОНКУРС 
 
Сцена | ПОЗОРИШТЕ
У простору дешавања

По чему ћемо памтити позоришну 2012. годину? Како ствари стоје, понајмање по представама.


Позоришна година је била баш онаква каквом су је најављивали – сиромашна и не претерано интересантна, с ретким пријатним изненађењима која као да су само потврђивала тмурна предвиђања. Много више но квалитет одређених представа пажњу јавности привлачила су дешавања око Атељеа 212 и (сада већ бившег) управника. Изгледа да ће од читавог „случаја“ ипак испасти нешто добро, јер се градска власт коначно одлучила да успостави ред и у овој области. За ово позориште везан је и најважнији позоришни „скандал“ какав нисмо видели годинама. Реч је наравно о представи Зоран Ђинђић у режији Оливера Фрљића.

Представа је дигла много прашине, која се, како се показало, брзо и слегла, а представа ће остати запамћена као једна од слабијих у каријери овог изузетног редитеља. Опхрвано беспарицом Југословенско драмско позориште нам је ипак понудило  две сјајне представе (Сумњиво лице у режији Јагоша Марковића, Само нека буде лепо у режији Марка Манојловића) које су, надамо се, добар показатељ повратка на високе стандарде којим се ово позориште одувек поносило. Сумњиво лице је изненадило својом суморном актуелношћу, док је представа Марка Манојловића вероватно најзаокруженији пројекат сезоне.

Премијера Отела у режији Милоша Лолића тек је одржана, те ова представа, као ни Антигона (у режији Јагоша Марковића) Народног позоришта нажалост није предмет овог приказа. Кад смо већ код Народног позоришта, ово је била сезона коју ћемо памтити по мегаломанској представи Хенри VI и очајном Женском оркестру, представама које су оголиле љубоморно гајену самодовољност ове куће која годинама (уз неколико ретких изузетака) не успева да направи релевантни репертоар. Позориште на Теразијама је и даље окренуто музичком позоришту, са променљивим успехом, али полетна Зона Замфирова свакако представља прекретницу у развоју домаћег мјузикла. Као позоришна кућа године без имало сумње наметнуо се Битеф театар који је не само остварио највише премијера, већ је темама, пажљиво скројеним репертоаром, свеприсутном енергијом и ентузијазмом,  успео да ову кућу успостави као својеврстан простор дешавања где се позориште и социјални ангажман укрштају на креативан и узбудљив начин. 

НАЈБОЉИ

1. Само нека буде лепо, ЈДП

2. Зона Замфирова, Позориште на Теразијама

3. Мушкарчине, Битеф театар

НАЈГОРИ

1. Женски оркестар, Народно позориште

2. Доктор Д, Београдско драмско позориште

3. Хенри VI, Народно позориште



Бобан Јевтић



Share on Facebook 

Постојећи коментари (0)| Пошаљи коментар

Приступ за чланове
  Корисничко име
  Лозинка
 
  Запамти ме на овом рачунару
Постаните члан! Региструјте се овде
Изгубили сте Лозинку? Кликните овде
Мисли
bg





Прочитајте све мисли
bg