Arhiva

Proizvodnja zabave

Vladimir Stamenković | 20. septembar 2023 | 01:00
Iako nam iz velikih svetskih kulturnih centara, iz Londona, iz Berlina, iz Pariza, dolazi s drukčijom reputacijom, nov komad vodeće dramatičarke u Francuskoj Jasmine Reze “Bog masakra” nema ni dublje ni suštinskije značenje, jedino je u stanju da publici pruži kultivisanu vrstu pozorišne zabave. U njemu je opisan susret dva bračna para, četvoro ljudi iz današnje francuske srednje klase, koji pokušavaju da izglade incident do kojeg je došlo među njihovim sinovima, desetogodišnjacima, kada je jedan od njih grubo fizički ozledio onog drugog. Započet u civilizovanom, veselom tonu, taj sastanak se završava u sumornom raspoloženju, verbalnim sukobom između roditelja, na korak od tuče, iza kojeg se nazire koliko su im brakovi potrošeni, mrtvi iznutra. U osnovi, to je salonska, konverzaciona, komercijalna komedija, s temom uzetom iz svakodnevnog života, s varničavim i duhovitim dijalozima, čiji je zaplet konvencionalan, mada i vešto vođen, u kojoj su karakterizacije dramskih lica vrlo uprošćene, pa ipak i podudarne s onim što se događa u stvarnosti. U predstavi, na kojoj se, u režiji Alise Stojanović, prikazuje komad “Bog masakra”, u potpunosti je očuvan njegov zabavan karakter, prevaga komedijskog nad dramskim, ali je postignuto i da radnja u celini, a i celokupno ponašanje, pa i svaki potez likova, koje odlično igraju Dušanka Stojanović, Tihomir Stanić, Jelena Đokić i Svetozar Cvetković, imaju, i kad su uzdržano karikirani, a uglavnom jesu, i ubedljivo psihološko pokriće i gotovo verističku uverljivost.