Arhiva

P r a v i l n i k o NIN-ovoj nagradi kritike za najbolji roman godine

NIN d.o.o. Direktor Jelena Drakulić-Petrović | 20. septembar 2023 | 01:00
Član 1. NIN-ova nagrada kritike za najbolji roman godine (NIN-ova nagrada), dodeljuje se početkom svake godine za najbolji roman napisan i prvi put objavljen na srpskom jeziku u periodu od 1. januara do 31. decembra protekle godine. Član 2. NIN-ova nagrada se dodeljuje u novčanom iznosu. Uz novčanu nagradu dodeljuje se i diploma koju potpisuje predsednik Žirija, s jedne, i glavni urednik časopisa NIN, s druge strane. Član 3. Pravo na NIN-ovu nagradu imaju autori koji ispunjavaju uslove predviđene članom 1. ovog Pravilnika. Član 4. Dela koja konkurišu za NIN-ovu nagradu mogu prijavljivati i predlagati: autori, izdavači, organizacije i institucije, pojedinci i članovi Žirija NIN-ove nagrade, uz obavezu da Žiriju dostave primerke dela koja predlažu za nagradu. Rok za prijavu je 31. decembar tekuće godine. Član 5. Prilikom prijavljivanja za učešće za NIN-ovu nagradu, izdavači i autori automatski izražavaju saglasnost sa ovim Pravilima. Član 6. Izborom i dodelom NIN-ove nagrade rukovodi i nagradu dodeljuje Žiri, čiji kriterijumi garantuju da će nagrada biti dodeljena najboljem delu iz oblasti romana. Ukoliko se dogodi da delo nekog od članova Žirija bude uvršteno u konkurenciju za NIN-ovu nagradu, taj se član povlači iz Žirija za tu godinu. Žiri ima pet članova, koje imenuje glavni i odgovorni urednik časopisa NIN, uz prethodnu konsultaciju sa Kolegijumom. Mandat članova Žirija je dve godine. Glavni i odgovorni urednik može produžiti mandat članovima Žirija za još jednu ili dve godine. Član 7. Žiri NIN-ove nagrade radi samostalno. Odluke se donose većinom glasova ukupnog broja svih članova. Žiri svoje odluke donosi posle svestranog razmatranja prijavljenih dela koja odgovaraju utvrđenim propozicijama. Konačne odluke Žirija, s obrazloženjem, objavljuju se u časopisu NIN. Član 8. Žiri će pre konačne Odluke sačiniti uži izbor prijavljenih dela. Član 9. Po donošenju Odluke Žirija o užem izboru dela, Izdavači/Autori dela potpisuje saglasnost: - da njihovo delo, ukoliko bude nagrađeno, u saradnji sa njima, NIN d.o.o. reizda u mekom povezu i visokom tiražu, namenjeno isključivo prodaji na kioscima na teritoriji Republike Srbije i zemalja u regionu, a u cilju popularisanja knjige i NIN-ove nagrade; - da njihovo delo, ukoliko bude nagrađeno, bude objavljeno u specijalnoj ediciji: „Laureati NIN-ove nagrade”, kad ista bude pokrenuta; - da se logotip/žig: „Dobitnik NIN-ove nagrade”, objavljuje na svakom omotu ili koricama nagrađenog dela u narednim izdanjima, uz pismenu saglasnost NIN d.o.o. Član 10. Žiri iz svog sastava određuje jednog svog člana koji će na svečanom uručivanju nagrade biti izveštač o nagrađenom delu. Član 11. Žiri je obavezan da konačnu odluku o najboljem romanu godine donese do 15. januara naredne godine. Član 12. Žiri iz svog sastava bira predsednika, koji saziva sednice, njima predsedava i predstavlja Žiri u kontaktima sa javnošću. Članovi Žirija NIN-ove nagrade za svoj rad dobijaju honorar po utvrđenoj redakcijskoj tarifi. Član 13. Poslove Žirija, vezane za njihov rad, vodi direktor specijalnih izdanja Društva. Član 14. Naziv i žig: Društva i „NIN-ova nagrada kritike za najbolji roman godine” ne smeju se upotrebljavati bez saglasnosti Društva. Član 15. Društvo se obavezuje da, umesto dobitnika nagrade, plati porez na dobitak, u skladu sa Zakonom o porezu na dohodak građana. Član 16. U slučaju spora po ovim Pravilima, nadležan je Prvi opštinski sud u Beogradu.