Arhiva

Beče Ctravinskog

Marija Ćirić | 20. septembar 2023 | 01:00
Završni koncert 41. BEMUS-a nismo slušali jer je iz izvesnih razloga bio odložen. Organizatori su, međutim, održali obećanje i dugo očekivano veče Stravinskog je održano. Na sceni velike dvorane Sava centra (nažalost, nedovoljno popunjene – što ne čudi, budući da je ovaj događaj veoma skromno najavljen u medijima), hor i simfonijski orkestar RTS predvođeni dirigentom Bojanom Suđićem, prezentovali su temeljna ostvarenja opusa ruskog kompozitora. Najpre Svadba, (odnosno, ruske koreografske scene sa pesmama, za četiri solo glasa, mešoviti hor, četiri klavira i ansambl udaraljki; partitura koja je kod nas retko izvođena), sa solistima Anetom Ilić, Natašom Jović-Trivić, Hon Lijem i Andrejem Antonovom, čije su sugestivne vokalne partije, bez obzira na postupak „depersonalizacije“ polaznog teksta, upravo bile ključne za autentičan i uzbudljiv dramski tok (de)konstrukcije pučke ruske svadbene ceremonije kakvu je pre gotovo jednog veka koncipirao Stravinski. Potom, Posvećenje proleća (ili, slike iz paganske Rusije, za simfonijski orkestar), gde do punog izražaja dolaze kvaliteti i angažovanje orkestra i dirigenta. I zaista, Bojan Suđić je animirao veliko izvođačko telo i pokrenuo ga da se potčini bestijalnoj snazi tumačenja folklora Igora Stravinskog, plesnim/ritualnim korenima muzike. S obzirom na uspeh ovog koncerta (ali i brojnih odličnih i jednako dobro posećenih koncerata proteklih nekoliko godina), neobično je što su aktivnosti Simfonijskog orkestra Radio Televizije Srbije poslednjih meseci redukovane na minimum. O čemu se radi?