Arhiva

Ambiciozan, ali ostvarljiv je cilj kompanije da do 2040. eliminiše emisiju štetnih gasova

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Ambiciozan, ali ostvarljiv je cilj kompanije da do 2040. eliminiše emisiju štetnih gasova
U našoj kompaniji, investicije u održivost su strateške, dugoročne i tesno povezane sa temeljnim vrednostima. Uz pobednički duh koji negujemo u svemu što radimo, verujem da će i održivost biti pobednik na duge staze, uveren je Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Koka-Kola HBC Srbija i Crna Gora. Nedavno ste objavili jubilarni, deseti Izveštaj o održivom poslovanju. U proteklih 10 godina održivost je postala neizostavna za uspešno poslovanje. Kako danas vidite taj decenijski put i postignute rezultate? Održivost kao koncept zauvek je promenila način na koji funkcionišemo, sarađujemo sa kupcima i dobavljačima, odnos sa potrošačima i zajednicom. Uz brigu o biznisu, postalo je od nemerljive važnosti da brinemo o ljudima i o planeti. Održivost je humanizovala biznise. Kada se osvrnem na naš put, zadovoljan sam do sada ostvarenim. U odnosu na period od pre 15 godina, danas za proizvodnju jednog litra našeg pića koristimo upola manje vode, čime štedimo ovaj važan resurs. U istom procesu proizvodnje, sada trošimo oko 60 odsto manje energije. Sva električna energija koju koristimo je iz obnovljivih izvora. Sva pakovanja naših proizvoda su reciklabilna, a inovacijama kao što su KeelClip i pričvršćeni čepovi smanjujemo upotrebu plastike i podstičemo reciklažu. Ipak, ono što vidim kao naš najvažniji zadatak i gde želim da vidim još brži napredak je smanjenje štetnih emisija CO2. Brojne su aktivnosti koje realizujemo u našoj kući: „zelena flota“ automobila, korišćenje električnog kombija za dostavu u centru Beograda, prelazak na energetski efikasnije rashladne uređaje… i sve ovo smanjuje naše direktne emisije. Izazov su indirektne, odnosno emisije u našem lancu vrednosti. Ključ za njihovo rešavanje je u partnerstvima i deljenju istog cilja. Taj cilj je da do 2040. godine budete ugljenično neutralni. Na koji način ćete ga ostvariti? Imamo mapu puta i cilj da do 2040. godine budemo ugljenično neutralni. Priznajem, ovo jeste izazovan i ambiciozan cilj, ali verujem da ćemo ga dostići. Imam nekoliko dobrih razloga da budem optimističan. To su, pre svega, naši zaposleni koji su usvojili održivost kao vrednost, izgrađena partnerstva sa našim dobavljačima, kupcima, biznis asocijacijama, NVO sektorom, kao i institucijama sistema. I svi smo na istom zadatku. Ako smo i mislili da su klimatske promene daleko od nas i našeg regiona, verujem da nas je ovo leto demantovalo. Zbog toga ne smemo odustati od smanjenja emisija, jer na taj način pomažemo borbu protiv već evidentnih klimatskih promena. Koka-Kola HBC Srbija je prepoznata po podršci lokalnim zajednicama u kojima posluje. Imamo sreću da poslujemo u geografski, socijalno i kulturološki različitim područjima. Te različitosti – od Surdulice na jugu Srbije, preko Kučeva na istoku, do naše punionice u Zemunu, čine bogatijim otisak naše kompanije. Kroz projekte, ulaganje u lokalnu infrastrukturu i druge načine podrške, od dolaska u vlasinski kraj uložili smo više od 15 miliona evra. Posebno sam ponosan na „Vlasina – čista ljubav“ inicijativu koja je od podrške lokalnim ugostiteljima porasla u sveobuhvatnu podršku razvoju održivog turizma na Vlasini, zajedno sa našim lokalnim partnerima i UNDP kancelarijom. Sa jednakom pažnjom, osnažujemo i homoljski kraj, u kome smo prošle godine otvorili Rosa Homolje, punionicu gazirane vode u opštini Kučevo. To je bila prava ekonomska injekcija za taj kraj, sa investicijama većim od pet miliona evra i oko 50 radnih mesta. Održivost naspram moguće recesije i neizvesnosti geopolitičkih dešavanja. Ko pobeđuje? Ovo je pitanje cene, a cena zaustavljanja održivih praksi je takva da je ne možemo priuštiti, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou. U našoj kompaniji, investicije u održivost su strateške, dugoročne i tesno povezane sa temeljnim vrednostima. Uz pobednički duh koji negujemo u svemu što radimo, verujem da će i održivost biti pobednik na duge staze.