8.05.
2024.
Ko je prva dama Kine: Superzvezda sa jasnim zadatkom
Peng Lijan je mega zvezda u zemlji od milijardu ljudi - a sam njen brak bio je važan politički potez.
ESG (Environmental, social, and governance) faktori postali su ključni za poslovanje domaćih i regionalnih kompanija, a njihov značaj će nastaviti da raste i u ovoj godini. Očekivanja su da će kompanije koje uspešno integrišu ESG faktore u svoje strategije, imati bolje finansijske performanse, veću reputaciju i dugoročnu održivost, što će ih činiti konkurentnijim na tržištu. Iz tog razloga, tokom ovogodišnjeg Kopaonik biznis foruma, naročita pažnja biće posvećena ESG praksama i kriterijumima koje kompanije uzimaju u obzir pri upravljanju svojim biznisima. "ESG standardi – novo poglavlje u razvoju biznisa", biće tema i Panela koji na KBF organizuju NIN i Digitalna inicijativa Srbije.
Učesnici panela koji će biti održan 3. marta biće:
Gergely Pokos, Direktor u OTP banka, Mađarska
Dejan Turk, Direktor A1 Slovenija i A1 Hrvatska
Darko Vuković, CFO, Eliksir Grupa
Katerina Kostovska, Direktor prodaje, Tikveš vinarija, Makedonija
Moderator: Nebojša Bjelotomić, direktor DSI
ESG označava skup kriterijuma koji se tiču životne sredine, društvenih i upravljačkih pitanja, koje kompanije uzimaju u obzir pri upravljanju svojim poslovanjem, a investitori prilikom ulaganja.
Maja Mandrapa Gašić, portfolio menadžerka za održivo poslovanje u UNDP-u kaže za NIN da usklađivanje poslovnih procesa sa ESG principima donosi brojne prednosti.
"ESG podrazumeva odgovorno korišćenje svih resursa koje kompanija ima na raspolaganju, te direktno utiče na smanjenje troškova i veću efikasnost. Istraživanja su pokazala da kompanije koje efikasno integrišu ESG faktore u svoje poslovanje često ostvaruju bolje finansijske rezultate. Takođe, ESG pozitivno utiče na reputaciju preduzeća, što je veoma važno kod privlačenja talentovanih kadrova, jer primena ovih faktora podrazumeva stvaranje sigurnog radnog okruženja, veće ulaganje u zaposlene i fer zarade. Osim toga, ESG faktori su važni za zadržavanje postojećih kupaca i privlačenje novih, jer sve veći broj potrošača očekuje veću posvećenost pitanjima održivosti od kompanija čije brendove kupuju", ocenila je naša sagovornica.
Primena ESG kriterijuma u poslovnoj strategiji donosi prednosti i kod pristupa investicijama i finansiranju. Već sada banke u Srbiji, u okviru procene rizika, rade analize usklađenosti kompanije sa ESG praksama, i one koje su više usklađene imaju veće šanse da dobiju bolje uslove kreditiranja. Konačno, s obzirom na to da ESG prakse postepeno postaju i pravno obavezujuće na nekim tržištima, kao što je tržište EU, njihova primena olakšava pristup tim tržištima i uključivanje u inostrani lanac snabdevanja.
Osim za kompanije, primena i provera ESG kriterijuma bitna je i za izveštavanje građana o radu i uticaju koji privreda ima na svoje okruženje. Istraživanje Evropske komisije pokazalo je da se na gotovo polovini (42 odsto) veb-sajtova kompanija nalaze podaci koji su netačni ili koji potrošače mogu dovesti u zabludu o uticaju kompanije na životnu sredinu.
"Da bi se spremile za nadolazeće promene, kompanije će morati vrlo brzo da revidiraju postojeće strategije, politike i ciljeve kako bi definisali nove akcione planove sa merljivim kratkoročnim i dugoročnim ciljevima i indikatorima uspeha. Ovaj korak može da uključi i reviziju osnovnih vrednosti kompanija i eventualnu promenu biznis modela", navode u Naledu.
9.05.
2024.
Srbija je prva zemlja u Centralnoj i Istočnoj Evropi sa kojom će Kina izgraditi "zajednicu sa zajedničkom budućnošću"
9.05.
2024.
Iako prijem Kosova za sada nije na agedni Komiteta ministara, ne treba prevideti da je još uvek reč o nacrtu dnevnog reda.
8.05.
2024.
“Majka, ne mogu više!”. Bile su to poslednje reči koje je Biljana čula od svog sina Petra.
9.05.
2024.
Gordana Siljanovska Davkova osvojila je 65,14 odsto glasova u drugom krugu predsedničkih izbora
30.04.
2024.
U eri digitalne transformacije, elektronska trgovina (e-komerc) predstavlja ključni segment globalnog poslovanja.
25.04.
2024.
Ritejl kompanije postavljaju kupca kao centralnu figuru, čija je uloga da aktivno učestvuje u izgradnji brenda.
25.04.
2024.
U cilju širenja poslovne mreže i dostupnosti svojih usluga i proizvoda, klijentima, ALTA banka je otvorila ekspozituru u Staroj Pazovi.
24.04.
2024.
Mobi Banka je predstavila novi brend i mobilnu aplikaciju i najavila da će do 24. maja zvanično postati Yettel Bank.
23.04.
2024.
Hemofarm i Vorton razmenjuju ideje i znanja, kao deo šire misije edukovanja javnosti o principima ESG i održivog razvoja.
19.04.
2024.
AFI City Zmaj predstavlja ambiciju usmerenu na ispunjavanje zahteva postavljenih na globalnom tržištu.
18.04.
2024.
Onlajn prodavnica postala je sastavni deo skoro svakog prodajnog subjekta, ali potrošači i dalje očekuju jedinstveno iskustvo i pogodnosti.
18.04.
2024.
Kompanija "Lidl Srbija" je po izboru potrošača ovogodišnji dobitnik prestižne nagrade "Izabrana prodavnica godine"