Arhiva

Prilagođavanje je ključ a promene su neophodnost

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 11. novembar 2020 | 14:11
Za nas su digitalizacija i inovacije imperativ već nekoliko godina, a sve sa ciljem da svakom klijentu olakšamo svakodnevicu i pojednostavimo vođenje finansija. Danas, u ovim novim okolnostima digitalizacija postaje neophodnost, kaže Predrag Mihajlović, predsednik Izvršnog odbora OTP banke Srbija i izvršni sponzor projekta integracije OTP i Vojvođanske banke odgovarajući na pitanje kako je OTP banka Srbija reagovala na krizu, prouzrokovanu pandemijom i kako je klijentima obezbedila da neometano nastave da koriste njene usluge. „Ako se osvrnemo na početak pandemije kada smo kreirali posebne smernice koje klijente upućuju na naše digitalne proizvode i usluge, kao rezultat smo dobili to da su oni za 48 dana vanrednog stanja za 80 odsto više koristili naše digitalne servise u odnosu na prethodni period. Ova situacija nas je još više podstakla da investiramo u digitalizaciju proizvoda i usluga. Klijente smo usmeravali na onlajn ekspozituru u kojoj mogu da realizuju keš kredit, dozvoljeni minus, kupe osiguranje... Za korisnike android telefona na raspolaganju je plaćanje mobilnim telefonom zahvaljujući opciji mCard, a letos smo korisnicima iOS operativnog sistema omogućili Apple Pay. Poslednja novina odnosi se na realizaciju keš kredita bez dolaska u ekspozituru odnosno mobilnim telefonom, što omogućava opcija mKeš. I Narodna banka nas podržava na putu unapređenja, zahvaljujući kojoj smo uveli Instant platni sistem i građanima omogućili brze transakcije i plaćanje IPS QR kodom. Pandemiji smo i u ovom slučaju pružili otpor zajedno, ohrabrujući klijente na elektronsko bankarstvo koje je jednostavno, praktično, bezbedno i predstavlja sadašnjost. Šta je činilo listu prioriteta na nivou banke u ovoj godini koja konstantno stvara „novu realnost“? U proteklih nekoliko meseci svi smo uvideli ili naučili da je naša spremnost da se prilagođavamo i menjamo neophodna kako bismo opstali i nastavili dalje. Pored obezbeđivanja adekvatnih uslova za rad zaposlenih i njihovog zdravlja, a onda i zdravlja klijenata, prioritet nam je bio da režim rada od kuće sprovedemo u što kraćem roku i ostanemo pri njemu do danas. Važno nam je bilo i da uspešno realizujemo podršku privredi i građanima uz pomoć programa Vlade Srbije, i smatram da se u ovome ceo finansijski sektor poneo kao pravi partner i odreagovao brzo i pravovremeno. Cilj nam je bio i da održimo kreditnu aktivnost u skladu sa potrebama klijenata, da podržimo kompanije koje će usled ove situacije možda ući u problem nelikvidnosti i da budemo tu za njih. Pored svih projekata i inovacija, uspešno organizujemo dugoročni projekat Generator koji podstiče preduzetništvo i inovacije, a ove godine je održan po četvrti put kako bi nagradnim fondom podržao upravo ona digitalna rešenja koja mogu da pomognu srednjim i malim biznisima da prevaziđu posledice pandemije. Kako se ova situacija odrazila na poslovanje i šta vas očekuje u narednom periodu? Pored postizanja novih rezultata, fokusirani smo na inegracioni proces OTP banke i Vojvođanske banke koji je počeo krajem 2019, a čije se spajanje očekuje u narednoj godini i predstavlja najkompleksniji projekat na našem i finansijskom tržištu u regionu. Takođe, rezultati obe banke u ovoj godini dokazuju da je OTP Grupa svojim akvizicijama napravila pravi potez. Ukupna aktiva u Srbiji je u trećem kvartalu bila na nivou od 5,2 milijarde evra sa tržišnim učešćem od preko 13 odsto, i u ovoj godini do trećeg kvartala ostvaren je neto operativni prihod od 59,6 miliona evra, dok je neto rezultat pre poreza 22,3 miliona evra. Aktivnosti su usmerene na pružanje adekvatne podrške građanima i privredi, a do sada su OTP i Vojvođanska banka pustile iz garantne šeme ukupno 24,5 milijardi dinara odobrenog iznosa. Uprkos pandemiji, u trećem kvartalu su ukupni neto krediti obe banke iznosili 3,6 milijardi evra i time su zauzeli učešće od preko 16,5 odsto sa rastom kredita na godišnjem nivou od skoro 14 odsto, čime je OTP Grupa u Srbiji lider u oblasti kreditiranja privrede i građana sa tržišnim učešćem od 20 odsto u segmentu stambenih kredita i preko 21 odsto u segmentu gotovinskih kredita. Smatram da imamo najjaču menadžersku strukturu koja će uspešno realizovati integraciju i koja će zadržati strateški fokus na unapređenju korisničkog iskustva, inovacija i digitalizacije, što će rezultirati formiranjem vodeće banke na domaćem tržištu nakon spajanja.