Arhiva

Plan za sutra

M. Vujičić | 20. septembar 2023 | 01:00 >> 24. maj 2017 | 19:04
U beogradskom Domu omladine, od 25. do 28. maja održava se „Plan B“ – drugi festival subverzivnog filma, na kome će šest naslova, kako najavljuju organizatori, pokrenuti raspravu na temu da li je drugačiji svet ipak moguć... Program će otvoriti francusko ostvarenje Ovo je naša zemlja Lukasa Belvoa, o medicinskoj sestri koja postaje nosilac izborne liste nacionalističke partije za lokalne izbore u malom gradu. Bez ikakvih stvarnih uverenja, ona prepušta da je nosi populistička atmosfera… U Betonskim spavačima Saše Bana otkriva se dramatična priča o protivrečnostima jugoslovenskog socijalističkog društva između Istoka i Zapada, demokratije i totalitarizma. Svaka epizoda bavi se danas ruiniranom socrealističkom arhitektonskom baštinom. Hvala, gazda Fransoa Rufana vodi nas kroz zakulisne radnje velikih francuskih firmi koje koriste skoro ropski rad stranih radnika kako bi izbegli da poštuju prava francuskih radnika, a Rašid Bušareb u Putu za Istanbul opisuje život junakinje Elizabet kojoj jednog dana policija saopštava da joj se ćerka priključila Islamskoj državi, nakon čega kreće u potragu. Za poslednji dan rezervisani su naslovi Monike Lazurean-Gorgan i Raula Peka. Samo uzdah slika život porodice u malom rumunskom gradu, u kome sa propašću fabrike, propadaju svaka nada i solidarnost. Porodica Dobrin iščekuje čudo koje bi izlečilo njihovo teško bolesno dete… Mladi Karl Marks biografska je storija Raula Peka o prvom susretu Marksa i Engelsa, nastanku „Komunističkog manifesta“ u grotlu Evrope devetnaestog veka, iz korena potresene protestima i revolucijama. Osnivači „Plana B“ napominju da su festival pokrenuli kako bi Beograd uključili u veliku i žestoku raspravu o budućnosti čitave planete, rasplamsanu poslednjih decenija. Takođe, da bi prikazali politička i angažovana ostvarenja koja su uzburkala svetsku javnost, te približila aktuelne fenomene i tendencije kroz umetnički komentar autora koji možda ne veruju da filmovi mogu promeniti svet, ali zato znaju da ga menjaju gledaoci.