Arhiva

Lotus Evora 414E Hybrid

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Kompanija „Lotus” predstaviće zvanično na predstojećem salonu automobila u Ženevi novi koncept sportskog automobila koji će imati hibridni pogon. „Lotus“-ovi konstruktori odlučili su se za proizvodnju hibrida a ne potpuno električnog automobila jer su procenili da se na ovaj način postiže optimalan odnos performansi i zaštite životne sredine. „S obzirom na ukupnu količinu ispuštanja ugljen-dioksida tokom životnog veka vozila, uključujući energiju neophodnu za proizvodnju i održavanje, ovakav pristup ukupno smanjuje ispuštanje ugljen-dioksida u odnosu na potpuno električno vozilo sličnih performansi koje radi na veće baterije”, navodi „Lotus”. „Evora 414E Hybrid” u zadnjem delu ima dva električna motora i jedan benzinski zapremine 1,2 litra sa svega 47 konjskih snaga. Ovaj benzinski motor u suštini nikad i ne šalje snagu direktno na točkove. Umesto toga, poput drugih automobila kao što su „Chevrolet Volt” „Fisker Karma”, ovaj agregat služi za punjenje litijum-polimerskih baterija. Baterije se nalaze u centralnom delu vozila, kako bi se postigla optimalna raspodela tereta, i obezbeđuju radijus kretanja od oko 60 kilometara, dok hibridni pogon pruža mogućnost vožnje bez punjenja od ukupno 483 kilometra. Pogon je na zadnje točkove od kojih svaki ima zaseban električni motor sa po 204 konjske snage i maksimalnim obrtnim momentom od 400 njutn metara, zbog čega je napravljen kompleksan softverski algoritam za kontrolu obrtnog momenta kako bi se obezbedila stabilnost u vožnji. Takođe, iako menjač u suštini ima samo jednu brzinu, „Lotus” je isprogramirao sedam veštačkih brzina koje vozač može prebacivati. Ubrzanje od nula do stotinu kilometara na čas postiže se za manje od četiri sekunde. Da bi se stvorio utisak klasičnog automobila, i spolja i unutra je ugrađen je sistem „HALOsonic” koji proizvodi veštački zvuk motora koji se može čuti i u kabini i na ulici.