Arhiva

Najmoćniji u svojoj klasi

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00
Kompanija „Ducati” uspela je da i ovako sjajan trkački motocikl srednje težine dodatno poboljša. Novi „Ducati 848 EVO” predstavlja sam vrh sportskog motociklizma, dizajniran je da bude lider u svojoj klasi. Težak samo 167 kilograma, ovaj motocikl ima 140 konjskih snaga pri 10.500 obrtaja u minutu i maksimalni obrtni momenat od 98 njutnmetara pri 9.750 obrtaja, što ga čini najsnažnijim u toj kategoriji. Zasnovan je na najprodavanijem „Ducati”-jevom motociklu, „848”, a oznaka „EVO” stavljena je kao indicija da je na ovom modelu napravljen značajan broj poboljšanja do kojih se delimično došlo zahvaljujući iskustvu trkačkih vozača, ali i običnih klijenata. Motor nazvan „Testasteretta Evoluzione” ima potpuno nove cilindre, klipove i bregastu osovinu, a na novom motociklu poboljšana je i šasija i kočioni sistem, a dodat je i jedan ukoso postavljeni amortizer koji obezbeđuje bolju kontrolu upravljačkom sistema. Kočnice su „Brembo Monobloc” napravljene od jednog komada specijalne legure dizajnirane tako da mogu podneti ogromnu silu koja se stvara tokom ekstremnog kočenja. Rezultat ovoga je povećanje hidraulične efikasnosti koja ne samo da pruža izuzetnu kočionu moć, nego vozaču pruža vrlo precizan osećaj koliko i kako koči. Maksimalno prianjanje uz asvalt obezbeđuju „Pirelli Diablo Supercorsa SP” pneumatici. Kombinacija svega ovoga omogućila je da „Ducati 848 EVO” zaista bude najmoćniji, najsnažniji i najlakši motocikl srednje klase koji se može naći na tržištu. I za trke, ali i za običnu vožnju. Za narednu 2011. godinu napravljena je specijalna „mračna” verzija - motocikl koji je „od glave do pete” crne boje, što mu daje vrlo agresivan izgled i stav. Iako je mnogo toga na ovom motociklu promenjeno u odnosu na prethodnika, lepo je što je jedna stvar ostala ista. Novi „848 EVO” ima istu cenu kao i raniji model - 10.800 evra.