Arhiva

Konfekcijsko ponavljanje stereotipa

M. H. Jevtić | 20. septembar 2023 | 01:00
Konfekcijsko ponavljanje stereotipa
Ovaj izdvojeni gradoliki blok prostire se na 15.000 kvadratnih metara radnog prostora, a praćen je skoro jednakom površinom prilaznih saobraćajnica i parking mesta. NJegov sadržaj sačinjen je od 65 prodavnica namenjenih prodaji odeće i obuće sa sniženim cenama ili, jednostavnije rečeno, rasprodaji. Prodajne jedinice raznih veličina spojene su u dva kontinualna, mahom dvoetažna, niza i poređane su oko širokog pešačkog prospekta ukrašenog cvetnim aranžmanima i fontanama uz obavezne klupe za odmor posetilaca. Jasan globalistički pečat utisnule su u ovaj ambijent sve same svetski poznate firme među kojima jedino restoran „Salaš 137“ podseća na vojvođansko lokacijsko odredište. A šta je ovde sa arhitekturom? Pa, prave tvoračke graditeljske ambicije tu zapravo i nema. Radi se o konfekcijskom ponavljanju stereotipa već viđenih u ovoj tematskoj oblasti na mnogim stranama sveta. Fasadne ravni, obrađene stilskom kompilacijom od art-dekoa do postmoderne, realizovane su, pak, uzornim izvođačkim standardom, a u celom prostoru primetni su brižljivo održavanje i čistoća. Arhitektonski domet kompleksa ostaje, međutim, u zoni negativnih ocena.