Arhiva

Priče iz vruće sudnice

NIN | 20. septembar 2023 | 01:00

Završena je sudska rasprava koju je Šeron Ston vodila protiv producenta Marija Kasara i Endija Vejna povodom “Niskih strasti 2”. Do suđenja nije ni došlo. I sada je ponovo vraćena u opticaj priča o mogućnosti da se snima nastavak trilera iz 1992. koji je Stonovu izbacio među zvezde.

Vest o sporazumnom rešenju stigla je u trenutku kad se 46-godišnja glumica nalazila u središtu reklamnog vihora vezanog za njen poslednji film “Catnjoman”, u kom ona igra ulogu Lorele Heder, podle kraljice poslovnog kozmetičkog konglomerata.

Tokom dugog čekanja na sudsku odluku, obe strane zasipale su sud velikim količinama pravnih argumenata. Među njima su bili i delovi iskaza koje su davali Stonova, Kasar, Vejna i DŽon Mektirnan, o kojima je bila reč da će režirati nastavak. Izvodi koji slede retka su prilika da se pogleda stanje duha, egocentričnost i holivudska stvarnost u kojima treba da nastane film kao što je “Niske strasti 2”.

U izjavi od 14. novembra 2002, datoj u San Francisku, Šeron Ston imala je da odgovori na pitanje advokata o tome kada je prvi put bila u prilici da razgovara o mogućnosti da se snima nastavak “Niskih strasti”, i zašto smatra de je taj film postao hit?

- Oh, ne znam. Sve je to suludo. Bili smo u Kanu, svako je popio previše šampanjca. A ja sam u roku od nekih 20 minuta prešla put od glumice za koju niko nije čuo do najslavnije osobe na svetu. Ne, onako stvarno, bilo je to u neka tri i po sata. Bili smo na Rivijeri, 10 000 ljudi uzvikivalo je moje ime. Sve je bilo kao talas koji preplavljuje. Mario je bio pijan od sreće. Mene je zvao “Moja zvezda, moja zvezda.”

Šta je, prema vašem mišljenju, u “Niskim strastima” bilo toliko originalno da vam je omogućilo da u roku od tri i po sata od nepoznate glumice postanete zvezda?

- Oh, ne znam da li je nama ikada zaista jasno zbog čega jedan film postaje hit. Ali tu je materijal bio dobar. Majkl Daglas je izuzetno atraktivan kao slomljen romantičan junak. Imali smo najboljeg snimatelja koji postoji u filmskom poslu, i kome je to bila labudova pesma kao snimatelju, pre nego što će preći u režisere. Znači, to je bio njegov najveći trenutak u snimanju. Pol Verhoven je režiser velikog raspona... i bilo je nekog podsvesnog, neobičnog kvaliteta u ovoj vrsti seksa i nasilja u tom stvarno čudnom trenutku, upravo kad je kriza sa sidom ulivala strah ljudima....

Da li vi mislite da su golotinja i seks, onako kako su prikazani u filmu, bili delom središno mesto njegovog uspeha u kontekstu koji ste opisali?

- Pa, mislim da je to porušilo barijere u pravljenju komercijalnih filmova, barijere koje ranije nisu rušene, i na način na koji ranije nisu rušene. Nikada jedna zvezda veličine Majkla Daglasa nije učestvovala u nekom filmu takve vrste grafičkog nasilja i seksualnosti.

Ston je takođe imala da odgovori na pitanje da li je postojala neka zabrinutost oko toga kako će njene grudi i zadnjica izgledati na platnu, s obzirom na njene sadašnje godine?

Da li su vam rekli i to da će s vama raditi uz pomoć svetlosti i šminke, kako bi vašu fizičku pojavu ulepšali toliko da se može pojaviti gola na platnu?

- Da. Onda sam u svojoj privatnoj projekcionoj dvorani u Los Anđelesu pustila “Niske strasti I”, zaustavila sam film na onoj sceni gde sam gola, i zbacila odeću sa sebe. Dovela sam svoju najbolju prijateljicu, stojala je ispred platna i rekla mi “Izgledaš famozno, slobodno možeš u svet.” Osećala sam se sjajno.

Šeron Ston se na ovom mestu prisetila kako je došlo do toga da je snimaju bez donjeg veša, u sada već čuvenoj sekvenci kad ona u “Niskim strastima” prekrsti noge.

- Nisam znala šta se dešava. (Verhoven, režiser) rekao mi je da treba da skinem donji veš zbog toga što odbija svetlost, tako bi znali da ga imam na sebi, ali ako ga skinem, imaćemo samo senku i ne bi se znalo. Rekla sam “Okej, verujem što mi kažete.” I onda se zacrnila moja šumica. I nisam znala za to sve dok nismo videli montiran film. Bila sam baš onako dobro iznenađena!

U izjavi od 15. novembra 2002, Ston je razmatrala pitanje da li je od nje ikada bilo zatraženo da pismeno potvrdi da će se u nekoj posebnoj sceni pojaviti gola.

- Razlikovalo se od filma do filma i od situacije do situacije. U “Muzi”, na primer, morala sam Alberta Bruksa da ubeđujem da je to potrebno. “Molim te, Alberte, volela bih da u ovoj sceni budem gola.” Ceo dan bio mi je potreban da ga u to ubedim.

“Na šta bi to ličilo?”

“Pa, Alberte, ličilo bi na to da sam gola.”

- Ali njemu je to bilo vrlo neugodno. To samo zavisi od okolnosti u kojima se sve događa. I onda, ponekad, kad ljudi prodaju film pozivajući se na to da imaju Šeron Ston golu, oni postaju veoma, veoma nervozni, i hoće da imaju napismeno da ću biti gola...

Kad je Majkl Daglas odbio da po drugi put odigra glavnu ulogu, to jest ulogu detektiva u Los Anđelesu koji se pojavljuje na suđenju biseksualki koja ubija šilom, Ston i producenti su počeli su da traže novu mušku zvezdu. Ston je prihvatila spisak na kojem je bilo više od deset glumaca, uključujući Roberta Donija Mlađeg, Ruperta Evereta, Havijea Bardema, Gebrijela Berna, Benića del Tora, Viga Mortensena, Arona Ekarta, DŽuda Loa, Ivena Mekgregora i Kurta Rasela. U svojoj izjavi iz 2002, Vejna i Kasar razmatraju kako je to teklo.

- Bilo je sasvim malo glumaca koje je mis Ston prihvatila - izjavio je Vejna. - Mislim da je MGM nastojao da podnese prilično širok spisak glumaca, ali njih je Ston sve odbila sneruke, a reč je o glumcima koji su za nas i za reditelja bili u redu, a opet bilo je i glumaca koji bi samo odbacili ulogu čak i pre nego što bi Ston prihvatila, ili čak i ako bi ih prihvatila.

Bilo je glumaca koje su prihvatali svi, mislimo na režisera, producente, Šeron i MGM?

- Povremeno je bilo glumaca koje je prihvatao svako od nas, a onda je Šeron o nekima od njih promenila mišljenje. I neki od glumaca su odbili.

Po vašem sećanju, ko je bio taj koga su svi prihvatali?

- Mislim da su Kurta Rasela svi prihvatali, iako je Šeron imala neke rezerve i čudne komentare u vezi s njim... Benića del Tora su prihvatili svi, ali on je odbio ulogu. Bendžamina Breta su prihvatili svi kad je došao na red, ali ga je odbila Šeron.

A šta je bilo sa Vigom Mortensenom?

- Vigo Mortensen je taman bio završio dugo snimanje “Gospodara prstenova”, i više nije hteo da ima nikakva posla sa filmom.

- A dali smo mu dobru ponudu (Kasar).

Koliko dobru?

- Voleo bih da to ne moram nikad da kažem, mnogo para.

Koliko mnogo?

- Šest miliona dolara.

I on je rekao ne?

- Rekao je ne.

...I automobil za frizerku

Uhvatiti neku zvezdu da igra u filmu, to podrazumeva mnogo više nego da se s njom ugovore honorari i troškovi. Ima tu i “ekstra” troškova. Šeron Ston je podnela dugačak spisak u kojem detaljno navodi šta traži da bi nastupila kao zvezda u “Niskim strastima 2”. Spisak sledi.

Putovanja i troškovi: Otvorena besplatna karta prve klase za sve destinacije, plus šest dodatnih besplatnih karata prve klase za porodicu, njeno osoblje i pratioce. (Rukom zabeležena primedba sa strane: “Ako ne koristi privatan mlaznjak.”)

Zasebna i bezbedna kuća prihvatljiva za Ston, plus 200 dolara nedeljno za kućnu pomoćnicu, ili prvorazredan hotelski apartman (mora biti predsednički apartman s dve spavaće sobe), s faksom i sobom za dadilju i bebu, plus 3 500 dolara nedeljno za dnevnice.

Prvoklasan automobil s ekskluzivnim šoferom nepušačem (odobrava Ston) za vožnju do i sa aerodroma, i veliki prvoklasan automobil s pokretnim krovom za ličnu upotrebu. (Rukom zabeležena primedba glasi: “Rent-a-kar za frizerku mogu koristiti i garderoberka i šminkerka, ako se slože s tim.”)

Dadilja: Tri, po 1 500 dolara nedeljno za svaku

Bezbednost: 24 sata naoružani telohranitelj

Garderoberski prostor: Prvoklasna, ekskluzivna kuća na točkovima (ne vagon za glavnu glumicu), s petim točkom (ako postoji), s prvoklasnim okruženjem za šoping, s tim da niko ne dobije ništa bolje, i sa opremom kao što su klima-uređaj, grejanje, krevet, posebno kupatilo, tuš, televizor, video-rikorder, frižider, peć, kauč, stereo i celularni faks-aparat, celularni telefon, dve posebne prikolice koje odobrava Šeron i koje će koristiti samo ona za šminkanje i friziranje, njena dadilja i beba.

Pomoćnici: Dva ekskluzivna pomoćnika koje će odrediti Šeron, dve otvorene povratne avionske karte za svakog od pomoćnika, ako putuju odvojeno od Šeron.

Telefoni: Dva iznajmljena mobilna telefona i dva pejdžera; producent plaća sve telefonske račune i troškove.

U izjavi od 23. maja 2003, Mektirnen se prisetio kako se Stonova pitala o dodeli uloge Bendžaminu Bretu, kao vodeće muške uloge u “Niskim strastima 2”. (Ston i Bret konačno će se pojaviti zajedno u filmu “Catnjoman”.)

- Rekla je da se ona srela sa Bendžaminom i da misli kako on nije dobar glumac - izjavio je Mektirnen. - Rekla je da će pozvati svog agenta, da ga ne prihvati. Rekla je kako misli da će uz njega izgledati previše stara, da će zbog njega izgledati... da je on previše mladolik, pa će ona zbog toga izgledati stara. Posle je nešto nastavila o tome kako možda i ne bi trebalo da se više bavi filmom, da i jeste previše stara, da je to kao... da se duh ne može dva puta vratiti u bocu. E sad, da li ste me pitali šta sam ja njoj rekao?

Da.

- Probao sam da je ohrabrim, da ne bi trebalo da očajava, da ni najmanje neće izgledati tako stara, i da bi trebalo da ima malo više vere u mene da ću ja umeti da je doteram tako da može snimati s njim, i da on nikako neće izgledati mlađi, da se to nikako neće videti i da ona uopšte nije tako stara, da je u stvari - emotivno bila sada u mnogo boljoj formi da odigra tu ulogu, ulogu privlačnog, seksepilnog stvorenja, nego što je bila kad je snimala prvi film, i da - znate, da je to njeno očajavanje besmisleno. Nije se složila sa mnom.

Kasaru je postavljeno pitanje da li je Verhoven izrazio zainteresovanost da snima nastavak.

- Tu i tamo, da.

A da li ste vi tu i tamo otišli do mis Ston i pitali je da li bi mu učinila zadovoljstvo da ga vidi kao režisera tog filma?

- Da.

I ona je rekla da, tačno?

- Ne.

Rekla je ne?

-Rekla je da sa g. Verhovenom ima problem iz prošlosti. Nije baš znala, radilo se o nekoj staroj, ružnoj priči, pa sam ja sugerisao: “Zašto vi, deco, ne odete na ručak ili večeru, nađite se, sredite to između sebe.”