Arhiva

Slogani u koje verujemo

Zoran Kesić i ekipa Njuz.net-a | 20. septembar 2023 | 01:00
Slogani u koje verujemo


Legenda kaže da sve stranke zajedno na izborima mogu da osvoje maksimalno 100 odsto glasova, mada nikada nije proverena istinitost ovog mita. Dodatnu konfuziju unose izjave stranačkih lidera, jer ako saberemo sve procente na koje računaju 24. aprila, stranke u Srbiji se bore za podelu između 170 i 190 procenata glasova.

Nije lako animirati skoro 200 odsto birača tokom predizborne kampanje, a prvi potez u pridobijanju potencijalnog neopredeljenog glasača svakako je moćan slogan. Zbog učestalosti izbora u Srbiji, postoje indicije da će za deset-dvadeset godina sve moguće smislene kombinacije reči već biti iskorišćene. Jedina opcija tada biće nasumično nabacivanje reči bez ikakve logike. Gledanje postojećih slogana jasno ukazuje da se ovo možda dešava već na ovim izborima.

Među prvima je sa sloganom izašla Levica Srbije Borka Stefanovića, koji poručuje Idemo. Slogan koji deluje kao početak neke misli i da treba da očekujemo nastavak: idemo da napustimo DS, idemo da građane vozimo taksijem, idemo da smislimo neki normalan slogan. Borkov verovatno najveći strah je da 24. ne bude idemo u tri lepe.

DSS i Dveri su nastupili sa sloganom Sreća, koji je takođe delovao nedorečeno, sve dok se nije pojavio slogan Dveri Muškarci da služe vojsku. Tada je postalo jasno da njihov prvi slogan ima smisla i da on predstavlja sreću svih muškaraca koji su odslužili civilno što Boško Obradović neće biti u prilici da ih ganja da idu u kasarnu.

Demokratska stranka je tokom izbora slogana želela da pokaže svoju demokratičnost, pa su svaki predlog koji je ikada pao nekom njihovom članu iskoristili u ovoj kampanji. Živeti normalno živeti sad, dostojanstvo ti niko ne sme oduzeti, za pravedniju Srbiju, neki su od slogana. Srećom, pa su u poslednjem trenutku izbacili slogan Ponedeljak ramena i biceps, sreda grudi i triceps, jer se ispostavilo da nije reč o stranačkom programu, već o Pajtićevom programu za teretanu.
Srpska radikalna stranka se opredelila za slogan Srbiju u sigurne ruke, na šta bi građani mogli idealno da odgovore kontrasloganom u slučaju pobede radikala Građane Srbije u sigurnu kuću. Osim ovog, SRS ima i slogan Hoćemo savez sa Rusijom, što je za 50 odsto isto kao njihov prethodni slogan I Kosovo i Rusija, sa kojeg se Kosovo u međuvremenu otcepilo.

Čeda, Tadić i Čanak su se opredelili za slogan Čeda, Tadić i Čanak, jer su procenili da on najbolje opisuje za šta se zalažu Čeda, Tadić i Čanak.

Koliko mrzi da smišlja slogane najbolje je pokazao Saša Radulović, koji je odlučio da stranku nazove po sloganu Dosta je bilo, zbog čega nikada ni na jednim izborima neće morati da smišlja bilo koji drugi. Na kraju krajeva i zašto bi, kad se ne menja tim koji pobeđuje. Na Tviteru.
Konačno, vladajući SNS je pokazao najveću mudrost izborom slogana Srbija pobeđuje, jer ma ko da pobedi, moći će da kažu da im je slogan bio tačan. Izbori i jesu jedna velika pobeda Srbije. Nikada život u ovoj zemlji nije toliko lep kao tokom kampanje, nikada nema toliko divnih vesti i obećanja, što je verovatno i glavni razlog što nas političari toliko često čašćavaju vanrednim izborima.

Zato je red da se ujedinimo oko slogana nacionalnog spasa koji bi sadržao sve aktuelne: Srbija pobeđuje ako je srećna u sigurnim rukama dosta je bilo idemo da živimo normalno živimo sad. Jedino Čeda, Tadić i Čanak deluju malo kao višak.