Arhiva

Ima li pilota u avionu

P.Đaković | 20. septembar 2023 | 01:00
Kako se drugačije, do sumnjom da se nešto pokušalo sakriti od javnosti, može tumačiti to što je kompanija Er Srbija Agenciji za privredne registre dostavila nevalidan redovni finansijski izveštaj za 2016. Zbog formalnih propusta, tačnije zbog činjenice da se „dostavljeni dokument ne može smatrati Godišnjim izveštajem o poslovanju“, APR je umesto objavljivanja ovog izveštaja, isti vratio menadžmentu Er Srbije na doradu, a ako budu poštovali propisane rokove popravljeni finansijski izveštaj bi već početkom naredne nedelje trebalo da se vrati Agenciji za privredne registre. Sumnju podstiču i poslovni poduhvati ove kompanije u ovoj godini, a koji ni izbliza ne ulivaju optimizam. Doveden uz veliku pompu i predstavljen kao jedini spas za posrnuli Jat, Etihad se suočava sa ozbiljnim problemima i gubicima, pa nikoga nije iznenadila prošlonedeljna najava o otpuštanju 30 radnika. Nevolja je u tome što se sve glasnije šuška da je ovo tek početak otpuštanja, kako bi se smanjili troškovi, a uvećao profit, ali da će Er Srbija dati u najam i dva aviona, pošto je svakome ko je skoro leteo avionima nacionalnog prevoznika jasno da je prisustvovao laganom preobraćaju u niskobudžetnu aviokompaniju, iako u Er Srbiji tvrde da su takve insinuacije netačne. Teško je, međutim, sakriti činjenicu da se dodaju nova sedišta, praktično ukida usluga keteringa, zatvaraju poslovnice, ukidaju pojedini letovi i otpuštaju zaposleni. A šta li se tek pokušalo zabašuriti u finansijskom izveštaju kompanije koja „neki novac uplaćuje u budžet“, kao što kaže premijerka Brnabić, izostavljajući istovremeno činjenicu i da se neki novac iz budžeta uplaćuje ovoj kompaniji.