Arhiva

Putnik” će biti prestižan

Jelica Putniković | 20. septembar 2023 | 01:00
Ne krijući da kupuje da bi zaradio novac Mihail Slipenčuk, većinski vlasnik i generalni direktor kompanije Metropol, koja je nedavno postala većinski vlasnik ATD Putnika najavljuje da će od nekada vodeće srpske kompanije napraviti firmu koja u svojim hotelima, kojih će biti ne samo u Srbiji već u čitavoj Evropi, nuditi de lix uslugu. Sa sloganom „Reputacija je rentabilna” ovaj ruski biznismen za NIN priča o tome da će finansijski konsolidovati i namiriti sve obaveze prema državnim i komercijalnim poveriocima Putnika, kako bi nastavili tradiciju turističkog preduzeća osnovanog 1923. godine. - Uskoro biće gotovo nemoguće zaposliti se u Putniku jer će to biti prestižan, dobro plaćen posao. Zato oni koji sada rade u Putniku treba da veruju u moj projekat, kaže Slipenčuk, koji je u Beograd doputovao na Skupštinu akcionara Putnika. Otkud odluka da kupite baš Putnik? - I ja sebi uvek kada kupim neku firmu postavljam baš to pitanje. A, kupujem da bih zaradio pare. Koliko ste spremni da uložite u razvoj Putnika? - Na to pitanje ću odgovoriti kroz pola godine. U ovom trenutku ćemo ispuniti sve obaveze koje je pred nas postavila srpska vlada. I pored toga što smo akcije kupili na Berzi Metropol je dobrovoljno na sebe preuzeo obavezu da ispuni ono što je obećao kada je davao ponudu o preuzimanju Putnika: da vratimo 11 miliona evra dugova i investiramo 20 miliona u kompaniju, čiji smo sada vlasnik. Uz to, po 500 evra će dobiti svaki zaposleni u Putniku. Kako komentarišete odluku Međunarodnog arbitražnog suda u postupku tužbe Uninjorld Holdingsa protiv Agencije za privatizaciju i ATD Putnik, koji je naložio Agenciji za privatizaciju i Putniku da kompaniji Srbe Ilića isplati 12,1 miliona dolara? - Metropol je savestan kupac. Mi smo kupili Putnik po svim srpskim zakonima i pravilima i platili smo ga živim parama. A što se tiče nezadovoljnih ljudi, pa njih je uvek mnogo. Putnik je samo jedan, a onih koji su želeli da ga kupe je mnogo. Mnogo će biti nezadovoljnih, razgovora i priča ali, to se nas ne tiče. Pravni i finansijski konsultanti Metropola blagovremeno su uočili mogućnost donošenja takve odluke, da će Putnik biti obavezan da vrati 1 299 000 evra kompaniji gospodina Ilića, po osnovu investicionog ulaganja Uninjorlda u Putnik. Bilo je očekivano i da se Putnik obaveže na vraćanje broda Sirona, koji je, inače, po osnovu visokih troškova održavanja i amortizacije sve vreme generator gubitaka. Međutim, smatramo da je odluka Arbitražnog suda pravno apsurdna kad Putnik obavezuje da solidarno isplati iznos od 5,2 miliona dolara, koji se odnosi na uplatu kupoprodajne cene, jer je taj iznos u potpunosti prihodovan u budžet države Srbije. Otkud toliki interes poslovnih ljudi iz Rusije za turističke kapacitete Srbije? - To je već istorija u odnosima između Rusije i Srbije. Između Rusa i Srba uvek je bilo prijateljstva i zato se dešava da Rusi kupuju u Srbiji. To je prvo. A zbog visokih cena nafte u Rusiji je mnogo sredstava za investiranje. Ne samo ruski biznismeni već i predsednik Putin odobrava investicije van granica Rusije. Ima li među tim klijentima srpskih biznismena? - To je svet rekao. Ali, konkretno, u Putnik su investirane samo pare Metropola. To je projekat Metropola. Kompanija Acciona Investments, preko koje smo u postupku preuzimanja akcija Putnika uputili ponudu ulazi u grupu Metropol, gde je više od 60 kompanija. Ponudu smo uputili preko kiparske firme zbog finansijske fleksibilnosti, odnosno, zbog olakšanih novčanih transfera jer je Kipar članica EU. Kompanije Avomar Limitetd i Amorito Limited, koje se u javnosti pominju kao „skriveni vlasnici” registrovane su na Kipru, sa mojim ovlašćenjem da poverilački drže akcije. Šta je osnovna delatnost Metropola? - Metropol grupa, osnovana 1995. godine je jedna od najvećih investicionih i industrijskih grupa u Ruskoj Federaciji. Vrednost kompanije se procenjuje na dve milijarde dolara, a prošle godine smo ostvarili promet od 15 milijardi dolara. Pored Rusije Metropol ima predstavništva i svoje firme u Londonu, Parizu, Pekingu, Tokiju... Nacionalna asocijacija berzanskih učesnika Metropol grupu je ocenila rejtingom AA+ što predstavlja najvišu ocenu pouzdanosti i profesionalnosti u radu. U sklopu Metropol grupe radi veliki broj firmi iz različitih oblati. Kompanija MBC Metropol se bavi olovom i cinkom i najveća je kompanija na svetu po rezervama ovih ruda. Znači li to da ćete još kupovati u Crnoj Gori? - U okviru Putnika su hoteli i u Crnoj Gori. Razvijaćemo ih i graditi nove. Planiramo razvojne projekte. Imate li posebne planove za Putnikove objekte u Crnoj Gori? - Da, ali o tome kasnije, posle revizije. Ne možemo govoriti dok ne vidimo u kom su stanju objekti u Crnoj Gori. Šta vam je cilj, privatno i u poslovanju? - Lično bih voleo da pored jednog imam više dece. Profesionalno, želim da napravim međunarodnu kompaniju sa ruskim kapitalom. Zato su mi interesantni svi projekti na zemaljskoj kugli.