Ekonomija

Srpski startap podigao 1,1 milion za AI implementaciju

Netokracija | 19. april 2024 | 14:10
Srpski startap podigao 1,1 milion za AI implementaciju
EPA / EPA-EFE/STEPHANIE LECOCQ

Nakon osvojenih 880.000 evra na prošlogodišnjoj "Hau to Veb" konferenciji, startap Kolabvrajiting (Collabwriting) Sandre Iđoški i Ivana Ralića, nastavlja da pridobija poverenje investitora. Novu rundu finansiranja od 1,1 milion evra predvodio je SMOK Ventures, zajedno sa Anderline Ventures, Kredo, Fiedler, Fortek, Startap VAjs Gajs, V7 Kapital i investitorkom Ksenijom Munten.

Domaći startap novo finansiranje će iskoristiti za unapređenje "Kolabvrajting for Tims", implementaciju novih AI funkcionalnosti, proširenje tima i rast korisničke baze.

Osnovan u decembru 2021. godine stratap Kolabvrajting je startap sa sedištem u Beogradu, čija je glavna misija unapređenje procesa onlajn istraživanja direktno na vebu, kao i kolaboracije koja se odvija oko njega.

Tokom testiranja i marketinga proizvoda, Ivan i Sandra uočili su da Kolabvrajting ima potencijal koji prevazilazi jednostavno prikupljanje informacija. Zbog toga je počeo da privlači korisnike iz različitih profesija, kao što su pravo, konsalting i istraživanje i razvoj, piše Netokracija.

Kolabvrajting trenutno ima više od 1.700 aktivnih korisnika nedeljno, a uskoro se očekuje lansiranje nove verzije za timove. Podsećanja radi, prošlu godinu obeležilo je njihovo učešće na konferenciji "Hou to veb", gde su osvojili glavnu nagradu u vidu investicije od 880.000 evra. Sandra posebno ističe taj poduhvat komentarišući ga na sledeći način:

"Učešće na konferenciji “How to Web” prošle godine bilo je fantastično iskustvo. Otišli smo sa željom da pokrenemo put prikupljanja sredstava, a usput smo se spojili sa zajednicom predanih investitora spremnih da nam pomognu u rastu i skaliranju".

Ivan objašnjava da, dok je ekosistem preplavljen rešenjima zasnovanim na generativnoj veštačkoj inteligenciji koja mogu samo da rezimiraju ono što već postoji, Kolabvrajting se fokusira na to da omogući svojim korisnicima da transformišu informacije do kojih su došli u jedinstvene ideje i da im tako daju prednost.